Mit jelent az integritás és miként termel üzleti hasznot vállalkozásának?

Az emberek többsége nem tudja meghatározni, sok esetben nem tudja megkülönböztetni az integritás és az integráció fogalmát. Most induló cikksorozatunkban adunk egy kis ízelítőt ahhoz, hogy mit is jelent az integritás, hogyan lehet ezt a munkáltatók javára fordítani?

Az integritás lényege, hogy az alkalmazott munkavállaló illeszkedik az őt körülvevő munkahelyi környezethez. Az integritás alapon működő vállalat működése átlátható, elszámoltatható, fedhetetlen és sebezhetetlen. A vezetés nem lehetséges integritás nélkül, az integritás pedig elképzelhetetlen bizalom nélkül.

Az integritással, az őszinteséggel járó vezetés a bizalomra épül, és az integritás révén pedig bizalmat építünk ki munkavállalóinkkal. Ha munkavállalóinkkal megfelelő bizalmat építünk ki, a közös értékrend hatékonyabbá és eredményesebbé teszi vállalatunk működését. Az integritás pozitív hatással van a bizalomra, a bizalom pedig kölcsönös integritást igényel.

A kevésbé jóindulatú vezetők által irányított szervezetek teljesítménye sokkal rosszabb, gyengébb.

Szervezetünk folyamatosan változik, alkalmazkodik az éppen adott gazdasági-társadalmi környezethez, ebből következően az integritásmenedzsment rendszer is időről-időre átalakul.

Minden munkáltató egyik legfontosabb kérdése, hogyan teheti jobbá szervezetét, mitől lesznek motiváltak munkavállalói, hogyan és milyen módon növekedhet tovább teljesítménye, ha már minden eszközt kipróbált.

Ezekre ad választ az integritásmenedzsment eszközrendszere. Mitől is lesz az integritásmenedzsment hatékony vállalatánál?

Az első legfontosabb lépés az integritáskockázatok felmérése, milyen munkafolyamatok, milyen szervezeti funkciók azonosíthatóak kritikus pontként a vállalat működésében. Hogyan lehet ezeket mérsékelni annak érdekében, hogy a működési hatékonyság mindeközben növekedjen.

A második ilyen fontos lépés, milyen normák és értékek uralkodnak a szervezetben, milyen értékek és normák okoznak konfliktusokat a munkavállalók között? Az egyes vezetői döntések milyen kockázatot jelentenek a vállalati működés szempontjából.

A pozitív szervezeti kultúra kialakításában kétségkívül az egyik legnagyobb hatást az éri el, ha az integritás megjelenik a munkavállalók mindennapi életében, akárcsak egy munkaközi szünetben történő beszélgetésben, akár egy belső képzésben vagy egy belső szabályzatban. De ugyanilyen integritás eszköz lehet az vezetői oldalról történő egyértelmű kommunikáció, amely akár a vállalaton belüli előmenetelekre, utánpótlásra vonatkozik, akár javadalmazásra, de akár a munkahelyi szocializációra.

A Reporting Zrt. ehhez a folyamathoz kíván hozzájárulni és megadni a vállalkozások részére minden szükséges és teljeskörű támogatást és 100% jogi megfelelőséget egy könnyen értelmezhető szolgáltatási csomagban.