Jogi háttér biztosítása

A szolgáltatásunk nem csupán egy belső visszaélés-bejelentési rendszer hozzáférést jelent, hanem teljes körű szolgáltatást, amely egyik fő eleme a bejelentések és panaszok automatikus kivizsgálása, elemzése, jogi minősítése, kezelése és megválaszolása a panaszkezelés területén jártas jogász munkatársak által.

Jogi háttér biztosítása

  • Belső szabályzatok elkészítése (bejelentővédelemi szabályzat, magatartás kódex, csalás elleni szabályzás stb.)
  • Szabályzatok nyomonkövetése, módosítása
  • Bejelentések kivizsgálása, intézkedések megtétele
  • Vizsgálatok, eljárások, szankcionálások
  • Konzultációs lehetőség biztosítás
image

A törvény hatálya a legalább 50 fős vállalatokat érinti, illetve mellettük – létszámtól függetlenül – a pénzmosás elleni törvény hatálya alá tartozó cégeket pl. a hitelintézeteket, a pénzügyi szolgáltatókat az ügyvédi irodákat és mindazokat a kereskedelmi vállalkozásokat, amelyek 3 millió forintot elérő, vagy annál nagyobb összegű készpénzt is elfogadnak.

BEVEZETÉSI HATÁRIDŐK:
NAGYVÁLLALATOKNAK (249 főtől) és foglalkoztatotti számtól függetlenül bevezetésre kötelezettnek 2023. JÚLIUS 24. 

KÖZÉPVÁLLALKOZÁSOKNAK (50-249 fő) 2023. DECEMBER 17.

Fontosabb kérdések a szolgáltatásról

A belső visszaélés-bejelentési rendszerbe bejelentett jogellenes vagy jogellenesnek feltételezett cselekmények, mulasztások, visszaélésre vonatkozó információk és panaszok automatikus kivizsgálása, elemzése, jogi minősítése, kezelése és megválaszolása a panaszkezelés területén jártas jogász munkatársak által.

A szolgáltatás megfelel a legmagasabb szintű adat-, és IT biztonsági feltételeknek, garantálja a bejelentők anonimitását és azt, hogy minden bejelentést minőségbiztosítási szempontból kétfokú eljárás keretében legalább egy szakképzett jogász vizsgál meg, akit egy másik jogi munkatárs ellenőriz.

Elméletileg igen, gyakorlatilag ahhoz olyan komoly személyi, tárgyi és rendszerszintű fejlesztéseket kell megtenni, valamint azokat fenntartani egy vállalatirányítási rendszeren belüli zárt rendszert kell létrehozni, amely költség és energia töredékéért igénybe vehető a szolgáltatásunk, ráadásul amelyet HR kockázatmentes nem egy adott személy, hanem egy állandó és folyamatos szolgáltatásra képes vállalkozás nyújt.

A szolgáltatás nem jogi szolgáltatás, viszont a panaszkezelés területén jártas jogi munkatársakra tekintettel megfelel a mindenkor hatályos jogi- és iparági, etikai normáknak. A szolgáltatás lényeges munkaterhet, így költséget vesz le a szervezetről, valamint az anonimitás biztosításával folyamatos riportot nyújt akár a jogi, akár a HR osztály részére a bejelentések jellege és általuk kapott visszajelzések tekintetében.

Arra vonatkozó igény és egyedi megállapodás esetén igen, képes kiváltani fogyasztói, kereskedelmi, webshop, ügyfélszolgálati, jótállási, egyes iparági kötelező panaszkezelési, de akár freedom of speech bejelentések kezelését is.